19 March 2014

Jalan-jalan Universal Studio,Singapore


 Assalammualaikum...

Agak lama juga aku menyepikan diri..yelah aku nie bukan reti sgt nk mengkarang ayat..ayat pun duk tunggang langgang..malu kt orang aih!dh besar pun x pandai nk nulih..yg aku nk cerita nie sebenarnya agak lama dlm 2 bln lps x silap...ok ceritanya mcm nie..hahah cm klakar la pulak...ehemmm...bulan Jan lepas birthday aku..MAKAnya incik suami mmg dh janji nk bwk aku ke Universal Studio, Singapore..Janji Mesti di tepati bukan dicapati ehh...dh taw incik suami nk bwk haruslah aku excited..so kita decide pg bulan Feb..kebetulan cousin incik suami kawen kt Singapore..apa lg kita ambil cuti panjang terus..5 hari duk kt sana..transport untuk ke sana kami naik train...murah tp makan masa yg panjang..8 Jam untuk sampai ke woodlands berbanding naik kereta baru 4 jam..kami bergerak malam..kalau naik malam kena bawak blanket .. sebab aircond dlm train sejokk bak ang!pkai sweater pun x lut punyer..kami gerak dlm pukul 10.00 mlm..tp train delay..so grak dlm 10 lebey..sampai woodlands dlm kul 7.30 pg..nak nak dipendekkan cerita..habis majlis khawin cousin incik suami..esok nya kami gerak ke Universall Studio..ini kira cm our 1st honeymoon la..tp kita x pg berdua..Uncle Wahid & Cik Imah pun join sekali..best2 sebab ada GENG cik imah!! nak taw naper aku excited ?heheheh..sebab incik suami n uncle wahid diorunk nie penakut sikit..rollercoaster pun takot nk naik..gayat katanya..~~so tugas diorunk pegang beg n jd cameraman ..ape tah wat malu je..kami nie duk releks ja..memang la gayat..tp bila lg dpt main semua nie..nk dikirakan aku dpt main semua game..x kira la game tu utk bdak2 sampai la yg ke dewasa..nasib baik pg weekdays..lau weekand mmg x dpt merasa la..owh kalau nk pegi sana kena guna public transport (bus & MRT)lau kereta x taw la boleh masuk kew x..tiket masuk ke universal studio berharga $68.00 dollar..dlm mata wang kita lebih kurang RM 175 kot..ape2 pun boleh survey kt mr. google..



xmo ckp bnyk2 jom lyn pic nie:

sri's wedding






Universal Studio



entrance sebelum masuk kedalam Universal Studio

























next year if ada rezeki rasa nk pergi lg!! 

insyaallah..

No comments:

Post a Comment