23 July 2013


c.u.a.i

Assalammualaikum...

bila tengok balik tajuk entry...
rasa berbulu jer..
2 perkara yg aku bwt sampai mr bumbum mengamuk..
ini semua sbb sikap cuai aku..
camnew eh nak elak perangai yg x molek tuh???
any tips??
urgghhhhhhhhhh...

KES 1

nk dipendekkan cerita..
hari tu aku n incik suami pg iftar dengan 
bekas pelajar SMIP tempat suami aku stdy dlu..
after berbuka aku decide utk pg smbahyang maghrib
 kt bwah khemah yg telah di sediakan..
that time nak ambik wuduk..
aku perasaan aku ada tanggal jam n letak kt atas tmpat ambik wuduk..
suddenly memory aku terlost agaknya..
terlupa nak ambik jam tu balik..
 hbs solat aku terus pg kt incik suami..
tanpa ada perasaan langsung..
sdh hampir seminggu berlalu..
baru aku pasan yang jam tu dh xde...
puas aku duk pkr dekat mana aku campak jam tuh..
actually jam tu aku mmg syg sgt..
sbb tu pemberian incik suami masa bthday aku thun lps..
OMG!!!!!
baru aku teringat yg jam tu aku x ambik masa lps ambik wuduk?!!!
YA!! SERIOUSLY?!!!!
uhukuhukuhukuhukkkk...
ok rasa nk nangis time tuh..
then i'll keep secret for my self..
hiding from my husband..
suddenly aku terpikir..
smpai bila nk rhsiakan dari dia..
aku taw dia akan mengamukkkkkk..
tp nk buat mcm mana..
salah sendri..berani buat berani tanggung la..
AND GUEST WHAT?
YUP!!! berbakul2 aku kne bebel dengan dia..
puas jugak la nk pujuk..
"IM SORRY!!""

KES 2

 kes nie aku rasa paling vangang yang aku pnh buat..
ceritanya mcmnie..
Nenek Nia de bg cincin kt aku masa mjlis khwin hri tuh..
then cincin tu aku sllu letak kt dlm pocket beg kerja ..
aku memang x pkai cincin tu sbb besorr..
sbb ikot saiz jari Nenek Nia..
nk di jadikan cerita aku terlupa nk zip pocket beg ..
entah mcmana cincin tu jatuh..
tapi aku bernasib baik..
sebab cincin tu jatuh kt porch kereta rumah ..
aku bgtaw kt incik suami yg cincin aku ilang..
mula2 tu mmg dia bengang gila..
aku try jugak cri kt rumah tp x jumpa jugak..
then mlm tu incik suami pnggil aku ..
time tuh fmly kakak aku dtg bbuka puasa kt rumah kami..
dia duk melayan anak buah main bunga api kt luar..
entah macam mana dia tunjuk cincin yg nenek bagi..
sambil tersengih2..
tp rupa cincin tu dh x mcm cincin..
i mean cincin tu dh penyet akibat dilenyek oleh tayar kereta ..

PERGHHH...leper oiiiiiiii!!

tp aku bersyukur atleast cincin tuh dh jumpa..drp x jumpa langsung..
so moral of the story .....
setiap tindak tanduk @ perbuatan yg kita lakukan kena la selalu beringat..
lau x mcm nie la jd nyer..
n.y.a.n.y.u.k + c.u.a.i







s.a.y.a.j.a.n.j.i.x.b.u.a.t.l.a.g.i
p.r.o.m.i.s.e.!.!


No comments:

Post a Comment