09 July 2013


My 1st Ramadhan :)

Assalammualaikum!!

PUASA YANG YANG YOK..
XPUASA KNE KETUK!!

ok abaikan lagu di atas..
aku rasa mcm x kena la plak..
(=.=")
sebagaimana kita tahu
hari ini bermula la seluruh umat islam menjalankan ibadat berpuasa..
termasuk la aku..
tahun ini memang sepecial ..
sebab dapat berpuasa bersama org yang tersayang..
1st time in my life as a wife!!
YEAYYYYYYY!!!

1st experience
yang aku x pat lupa sahur pagi td...
part nk gerak incik suami punyer la liat..
nasib baik la bersahur di rumah mak mentua..
gerak pon dengan sopan santun..
lau kt rumah nan hado..
memang kne bebel sampai menanah telinga dia..
ok yang tu aku bohong..
xde la sampai bernanah telinga..
gilew kau..
durhake namanya tuh!!!
dont do it at home hokeyyy!!

2nd experiance
kene bangun awal ...
ne siapkan makanan untuk incik suami..
mula la rindukan masa bujang ..:
teringat time bujang2 dulu..
aku memang jarang le nk bangun sahur..
lau bangun pun takat minum air suam 1 teguk wt cukup syarat je..
tu pun dh rasa kenyang sampai time berbuka..
tp sekarang commitment dah ada..
sharp kul 4.30 wajib bangun :)


untuk berbuka puasa..
belum ada idea lg nk masak apa..
nak tanya incik suami dia semua ok je..
x kisah masak apa..
asal bkn batu n kayu sudah la..

 hari pertama puasa ni..
alhamdulillah berjalan dengan lancar..
diharap hari2 selepas ini penuh dengan barakah dari hri2 sebelumnya..
 mood untuk pasang lagu raya dh mula dimainkan..
ok baru hri ptama bpuasa..
semangat nk raya tu mula berkobar2..

aku rasa takat ni kot yg aku nk bgtaw..
saja update blog..
cian blog aku dh lama x berupdate..
tuan empunya busy x hingat..

apa2 pun aku akhiri dengan ucapan:
 

SELAMAT BERPUASA..


sekian terima kasih...


No comments:

Post a Comment